شرح وظایف مسؤول درآمد
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- همکاری های لازم با مدیریت امور درآمد برای تهیه برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در چارچوب استراتژی شهرداری.
- برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم جهت وصول درآمد ها با توجه به دستورالعمل ها، آیین نامه های ابلاغی از طرف مدیریت امور درآمد.
- کنترل قبوض عوارض توزیع شده توسط اداره پست و تایید گزارش عملکرد آنها به مسئول مافوق.
- هماهنگی لازم با اداره شهرسازی منطقه در خصوص اجرای دستورالعمل های وصول عوارض.
- نظارت و پیگیری بر جذب و وصول عوارض و درآمدها از طریق مراجع ذی صلاح از جمله کمیسیون ماده 77 و ...
- بروز رسانی اطلاعات و نقشه های حاصل از ممیزی املاک و وصول عوارض نوسازی و صدور اجراییه های لازم جهت مستنکفین از عوارض و رسیدگی به اعتراضات مؤدیان.
- گواهی و تأیید پیش نویس کلیه مجوزهای مرتبط با واحد درآمد.
- بررسی و پیشنهاد منابع جدید عوارض و درآمد و انعکاس آن به مدیریت درآمد شهرداری .
- انجام کلیه دستورالعمل ها به منظور اجرای طرح تکریم ارباب رجوع.
- شرکت در جلسات کمیسیون ماده 77 و ابلاغ آراء به واحدهای صنفی مربوطه.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.
شرح وظایف متصدی درآمد ( آمار و اطلاعات و مغایرت های بانکی، صدور استعلام و ثبت درخواست )
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- ارتباط مستمر با مسؤول باجه بانک مستقر در منطقه به منظور رفع ابهامات احتمالی در فیش ها و صورت حسابهای بانکی.
- ثبت آمار و ارسال به موقع اطلاعات درآمدی و رفع مغایرت های آمار هر روز با هماهنگی مسؤول مربوطه در مدیریت امور درآمد.
- تهیه پرینت درآمدی هر ماه پس از بسته شدن آمار.
- کنترل و اطمینان از واریز وجوه چکهای بین بانکی و قبوض پرداختی به حساب شهرداری.
- تکمیل پیش نویس پاسخ استعلام، رهن و نقل و انتقال.
- کنترل لازم در رابطه با گواهی های مراجع ذیربط در خصوص موضوع مورد استعلام.
- ثبت درخواست ( انتقال مالکیت، سرقفلی، ملکی، رهنی، اجاره ای ) و اخذ مدارک لازم.
- کنترل پاسخ استعلام صادر شده قبلی و همخوانی با اسناد مالکیت، میزان مالکیت، پلاک ثبتی و ...
- پاسخ استعلام، رهن، نقل و انتقال، بانک، اجاره پس از اخذ نظر واحدهای مربوطه.
- ثبت درخواست (صدور پروانه، عدم خلاف ،پایانکار، دستور نقشه و ...) و اخد مدارک لازم.
- اعلام و کنترل سوابق عوارض پرداخت شده (ساختمانی، مشرفیت، تراکم، سهم خدمات و ...).
- اعلام بدهی موجود در پرونده به مسئولین مربوطه.
- تشخیص و تصمیم گیری در خصوص نیاز به بازدید از ملک و همچنین تعیین مأمور و زمان کارشناسی از آن.
- انجام مکاتبات مورد نیاز جهت استرداد، تعویض و یا تأخیر در وصول چکها به مراجع ذیربط.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.
شرح وظایف مأمور وصول درآمد ( وصول عوارض اتومبیل، صدور قبض )
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- تشکیل پرونده جهت خودروها موجود در سطح شهر در سیستم رایانه ای.
- تعیین میزان بدهی عوارض سالیانه اتومبیل.
- صدور کلیه قبوض پرداخت عوارض.
- پیگیری اخذ برچسب عوارض اتومبیل از مدیریت درآمد مرکزی جهت تحویل به پرداخت کنندگان عوارض.
- صدور برگ مفاصاحساب عوارض سالیانه.
- صدور و ثبت برگ درخواست تقسیط پرونده.
- تحویل فرم های مربوط به ضامن و وصول آن پس از تکمیل به منظور تشکیل پرونده تقسیطی برابر قوانین و مقررات.
- اخذ چکهای متقاضیان تقسیط بدهی و کنترل چکهای اخذ شده با توجه به دستور العمل های موجود.
- تشکیل پرونده تقسیطی در سیستم رایانه ای.
- ارسال به موقع چکهای تقسیطی به مراجع ذی ربط جهت وصول.
- صدور گواهی تقسیط چکهای موجود در پرونده در مراجعات گوناگون متقاضی.
- صدور قبض اعلام وصول و درج در سوابق مربوطه.
- ارایه گزارش از وضعیت وصول چکها به مسؤول مربوطه.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.
شرح وظایف مسؤول ممیزی و نوسازی
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- هماهنگی با کارشناس GIS جهت بروز رسانی نقشه های محدوده منطقه به منظور استفاده در امور ممیزی.
- هماهنگی با کارشناس GIS به منظور اصلاح اطلاعات توصیفی و مکانی املاک.
- بررسی نحوه توزیع قبوض عوارض سالیانه و کنترل عملکرد دستگاه توزیع کننده قبوض.
- هماهنگی با مأمور اجرا و ابلاغ جهت بررسی و اصلاح قبوض برگشتی املاک و توزیع مجدد آنها.
- هماهنگی با مأمورین وصول جهت بهینه سازی وصول عوارض سالیانه.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.
شرح وظایف مأمور اجرا و ابلاغ
- اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
- پیگیری های لازم جهت تعیین بدهی مؤدیان اعم از صنوف، عوارض سالیانه و ...
- توزیع قبوض و ابلاغیه های بدهی مؤدیان عوارض.
- محاسبه کلیه عوارض ساختمانی، نوسازی، صدور پروانه کسب و عوارض سالیانه صنفی و ابلاغ آن به مؤدیان.
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.